mandag, juli 20, 2015

Blåbærene i boks


Deilig når både votter og tommeltotter er i boks - og denne gangen gikk det veldig greit. Kanskje tottefobien min snart er kurert ;-)

Mønster: Blåbærskogen 

Oppskriften finner du i e-boken "Votter fra Eventyrskogen" som Vottelauget har gitt ut. Her er det flere fine votteoppskrifter, og et hav av tips og ideer til hvordan votter kan varieres.

Votter er strikket i Finull og Pt2, som er litt tynnere enn garnet som er anbefalt i oppskriften. Jeg justerte derfor maskeantallet på selve votten til 60 masker, og tommeltottene gikk over 26 masker. Dette passet veldig bra, og vottene sitter godt.


3 votter - betyr faktisk 3 tommeltotter også!
Jeg justerte maskeantallet først etter at den første votten var ferdigstrikket, derfor har dette votteparet liksom 3 votter! Den første er selve forsøksvotten min, som blant annet fikk tommeltott før votten vare ferdig.

Latviske fletter er lekkert som pynt på mansjetten. Dette er fra den første votten. De to siste vottene fikk en litt annen fargekombinasjon. 
Enkelt og symetrisk mønster i glade farger. Tommeltotter uten kile gjør at mønsterbordene ikke blir brutt.

Blåbærskogen var så full av bær, at det ble 3 votter!

7 kommentarer:

  1. Så fine! Nydelige farger:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) likte dette mønsteret veldig godt jeg også! :-)

      Slett
  2. Så fine votter, i lekre farger! Latvisk flette pynter veldig opp, det er noe jeg må se til å lære meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk igjen for koselig hilsen her. Latvisk flette er veldig enkelt, men lit tidkrevende - men er absolutt verdt det syntes jeg :-)

      Slett
    2. Takk igjen for koselig hilsen her. Latvisk flette er veldig enkelt, men lit tidkrevende - men er absolutt verdt det syntes jeg :-)

      Slett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails