onsdag, februar 08, 2012

Varmt og vent gjennsyn

Torirot har laget oppskrift på en lekker hals, med det vakre og vene navnet; Varm, vridd og ven. En herlig fargerik utgave, strikket i deilig ull-ull :-)

Oppskriften er enkel og fin å følge, men gir samtidig et utrolig vakkert mønster (kanskje ikke så lett å se på den korte "stubben" jeg har strikket) - men det bare vent!

Bare det å starte på et strikkeprosjekt i Finull igjen varmet ekstra godt. Det er en egen go'følelse som kommer når jeg strikker av Finull - ulla/garnet er liksom så ren og ekte. Ja, også så mange nydelige farger den finnes i da...

Vel vitende om at dette kom til å bli et stort "feste-tråder-arbeid", er jeg overrasket hvor greit det egentlig gikk. Har tatt første trådfesterunden i kveld, med de første 24 trådendene - for å slippe og sitte igjen med alle trådfestene (trådfest?!) til slutt.

Så dette var virkelig dagen for stor gjennsynsglede med Finulla, og ikke minst oppdage at det var greit å feste massevis med tråder! Utrolig ...
Ja, og oppskriften kan varmt anbefales, og er lett å justere i forhold til antall masker og hvilken garntype du strikker av.

5 kommentarer:

  1. Dette ser spennende ut. Gleder oss til å se resultatet... :-)

    SvarSlett
  2. Nydelige farger du har valgt, og mønsteret ser jo også fint ut. Enig med deg angående finull, den ene farga finere enn den andre. Synes også det er prima til toving. Ha ei fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Den blir nydelig! Og sikkert myk og lett i Finull! Gleder meg til å se den ferdig.

    SvarSlett
  4. Hej Babben

    Nydeligt og finull : Der findes ikke noget bedre end det norske garn !!

    Hvis jeg kunne , så købte jeg hele fabrikken ! :-))

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails