lørdag, februar 05, 2011

Frustrerte fletter..

Celtic Moonrise Mittens (Ravelry-link) er februaroppgaven i YOSS2011. Sleit litt med å finne rett garn i kurven her, for de skal strikkes av litt tykt garn.
Kompromisset ble å bruke dobbel tråd med New Zealand Lammeuld fra Filcolana.

Mønsteret er jo egentlig veldig fint, men jeg ser at dobbelt tynt garn på ingen måter kan erstatte én rund tykk en, når det kommer til fletter. Det blir alt for ujevnt for trådene sklir liksom litt fra hverandre. På avstand blir de ikke så verst - så det får gå denne gangen selv om jeg ikke er helt fornøyd her.

Jeg har ellers strikket unna litt hællapper og fellinger så buss-strikketøyene kan fortsette til mandag.
Det har vært litt forsinkelser den siste uken pga føre og ulykker på veien, så det har blitt noen laaange bussdager. Det ble derfor plutselig bråstans i buss-strikkingen min for hællapper og fellinger er ikke alltid like enkelt i en halvmørk buss sånn på morgenkvisten.
Men nå har jeg noen sokker som ligger klare for litt videre buss-strikking (Bilde: Cows feet Socks). Det føles bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails