søndag, januar 16, 2011

Ullhjerte av monstervotter...

Bilde: To monstervotter - nesten som et digert ullhjerte...

Litt monsteraktig blir det når man strikker ting som skal toves. Monstervottene av restegarn er nå ferdigstrikket og venter bare på en runde med trolling (les: toving) i maskinen før de kan tas i bruk.

Siden jeg har brukt restegarn, har jeg strikket begge vottene samtidig for å få de nogenlunde like. Men akk, jammen er det garn igjen....

Oppskriften har jeg funnet i Familien nr 27/2008 - design: Berit Ramsland, og jeg har strikket et par tidligere også. Denne gangen har jeg brukt restegarn i ymse varianter; Hubro fra Dale, Østlandsgarn fra Gjestal og litt Sportsgarn fra Viking - men alt i samme tykkelse og 100% tovbart. Vottene er forøvrig strikket på pinnenr 5mm (monsterpinner!) og det gikk med totalt ca 110g garn.

Nå før de er tovet er vottene drøye 30cm lange, 14cm vide og tommeltottene de ser nesten ut som babysokker.... Ja, så jeg håper virkelig de krymper mye og tover seg godt etterhvert.

2 kommentarer:

  1. Ja, de er godt voksne vottene dine:) De blir sikkert flotte etter tovingen.

    SvarSlett
  2. Hvis det itte går så får du sende de til verdens lengste mann...han bor vel i Kina :)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails