mandag, november 22, 2010

Varm, silkemyk og deilig i Cascade Eco Duo

Det er alltid deilig å avslutte et strikkeprosjekt som du bare vet blir bra. Tuesday Night Cowl designet av Susan Pierce Lawrence (Ravelry-gratismønster) er en sånn.

At jeg valgte å strikke den i Cascade Eco Duo en nydelig blanding av alpakka og ull i sine naturlige farger gjorde vel mye av prosjektet i seg selv - så deilig, myk og varm som halsen ble. Men et enkelt og greit mønster uten masse "dill" skal få sine poeng det også.

Hele greia er strikket over 71 masker frem og tilbake. Så er det to digre (brede) fletter på hver 13. omgang, som varierer litt. Strikk ivei og mask sammen når den er lang nok. Jeg strikket 4,5 gang av mønsterrapporten.

Jeg har brukt ca 120g garn, og strikket på pinnenr 6mm. Etter at halsen ble strikket sammen, og lagt flatt er den ca 27cm bred og 27cm høy - veldig elastisk og passer supert!

Og det deilige garnet Cascade Eco Duo er et nytt og "naturlig" ufarget garn i nydelige nyanser. Garnet har en helt spesiell glans, også er det bare såååå silkemykt å ha rundt halsen....
Du får kjøpt det hos Strikk Innom i rause 100g hesper.

2 kommentarer:

  1. Den så kjempedeilig ut!! Jeg har sett så vidt på den på ravelry jeg og, men har ikke blitt prioritert å strikke til meg selv i det siste.. Kanskje jeg burde vurdere det nå over jul.. :)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails