torsdag, april 01, 2010

Skeiv start på april

Dette må være personlig rekord tror jeg, å bli ferdig med månedens sokker den første dagen i måneden.... Men nå skal det sies at vi fikk mønsteret på fredag da, så jeg har brukt litt mer enn dagen idag for å få de ferdig.


Men det var en artig oppgave for April; Skeive sokker, designet av Tone M. Skikkelig fin fasong fikk de på grunn av det skeive mønsteret.
Litt plundrete akkurat i starten på foten, men ellers veldig greit å følge.
Jeg valgte å strikke mønsteret også ut på tåa, og det ga sokken en nesten anatomisk formet tå. Moro :-)

Jeg har strikket mine skeive sokker i det nydelige garnet STERK fra Du Store Alpakka. Det er bare en drøm å strikke av, og blir så mykt og godt når det er strikket.
Som alpakkagarn er det litt bløtt og løst spunnet - men dette er blandet med litt ull og nylon så det skulle egne seg for sokker også. Håper bare sokkene beholder den kuule skeive fasongen også etter noen vask..

Nå gjenstår det litt mer sokkestrikking her så jeg får tatt igjen både februar og mars..
Fortsatt god strikkepåske :-)

1 kommentar:

  1. Rekkefølge trenger man ikke å være så opptatt av. Det spiller ingen rolle om syltetøyet er over eller under brunosten - smaker like godt uansett ;) De ble kjempefine, jeg er igang med nr. 2.... GOD PÅSKE!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails