mandag, mars 22, 2010

Nyheklede "vafler" til vårkjøkkenet

Om vaflene ikke er helt spiselige, så funker de i allefall veldig på varme gryter og stekeplater. Gryteklutene som er heklet i vaffelmønster blir tykke og gode, men er likevel ganske føyelige. Er litt avhengig av grytekluter skal jeg innrømme, og jeg fikser ikke sånne kjøpe-grytekluter i 10 lag med polstret stoff - det blir for stivt!

Nei, skal de funke må heklekroken og litt bomullsgarn til pers her i gården. Grønne, som alt annet på kjøkkenet selvfølgelig... La opp 42 lm og heklet 11 "vaffelrader" med staver (dvs 22 omganger). Hempen er heklet av 12 lm med fm tett i tett rundt. Enkelt og greit. 2 dager tur/retur jobb så var de på plass :-)
Fant ellers en super ide i Solveigs blogg - hun hekler søte kurver/boller av hyssing, og pynter de med blonde. Var skikkelig søt den hun hadde laget.
Så nå lurer jeg på om jeg kanskje må ta med meg heklekrok i buss-sekken i morgen også :-)

1 kommentar:

  1. Grytekluter må man ha!
    Jeg er så heldig at en av Solveigs kurver har kommet hjem til meg - med innhold.

    Ha en god påske - og titt innom bloggen min for å få med deg en utmerkelse.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails