søndag, februar 28, 2010

Sukk... ikke helt ferdig, men fletter videre

Februar-sokkene er ikke helt i boks enda, selv om det bare er noen få timer igjen av februar måned. Så jeg må bare innse at jeg ikke blir ferdig i tide. Er godt i gang med sokknr 2, men jammen er Zauberball-garnet utrolig tynt og drygt så dette tar sin tid.

Men om garnet er tynt å strikke med - er det noen utrolig vakre fargenyanser som dukker opp etterhvert som jeg strikker meg gjennom nøstet. Får skikkelig vinterfølelse når jeg ser de blå fargene mot den iskalde snøen... så jeg må bare se å få de strikket ferdig!

Men jeg ble litt utålmodig her og måtte bare starte på Alchymist-sokkene med fletter. Snakk om en drøm å kunne strikke med deilig Cascade Superwash på pinnenr 4mm som litt avveksling da :-) selv om jeg vet at det er dumt å ikke gjøre seg ferdig med Fa Fa Fa Socks først.... men litt avveksling var godt.

Har også lagt opp masker til en "Look-a-like" lue som jeg tenkte jeg skulle strikke på bussen som litt avveksling til alle sokker. Strikker vrangborden i Heilo-garn, men resten av lua tenkte jeg å bruke det knalle nøstet med Mellanraggi som kom i den siste sokkegarn-pakken fra Strikk Innom.

Så mens jeg venter på sokke-oppgaven for mars kan jeg vel oppsummere med å si at jeg har litt å henge fingerne i for mars også gitt :-)

1 kommentar:

  1. Februarsokkene ser flotte ut, men det er klart at tyyyynt garn kan være en prøvelse. Alchymist-sokkene ser for meg ut til å være like vanskelige, men det er meg, jeg kvier meg alltid for innviklede fletter;) Du er jammen flink!

    Jeg gleder meg til å se Look-alike luen ferdig. Du har valgt så sprekt garn!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails