søndag, januar 10, 2010

Hverdagen er tilbake med sine "kollektiv-strikketøy"

Joda, hverdagen er så absolutt tilbake etter nyttår - og jeg kjører kollektiv til/fra jobb fremdeles eller dessverre... Det blir mye tid på buss og tog nå i kulda med alle forsinkelsene. Bruker fort 4 timer daglig nå om dagen - æsj!

Men, på bussen inn til byen er det fint å strikke underveies, når jeg får en plass der det er litt lys (halve bussen er mørklagt om morgenen for at folk skal få sove videre...). Alt strikketøy er ikke like egnet som kollektiv-strikketøy, men vrangbordene på sokker, ren glattstrikk, luer og ting uten alt for avanserte mønster funker veldig bra.

Før jul startet jeg på et par sokker i garnet Labbetuss - overraskende godt å strikke av og drøyt. Har kjøpt det på Europris så jeg var litt skeptisk skal jeg innrømme... Sokkene fikk hvile i hele jule-og nyttårs perioden, men er nå med på busstur igjen. De nærmer seg ferdig.

Startet også på et alpakkskjerf (måtte ha noe å strikke på bussen da jeg kom til hælfellingen på Labbetussokken - for fellingene tar jeg helst hjemme). Det har vokst, og jeg har etterkjøpt garn ett par ganger. Men er litt usikker på hvor langt det egentlig skal bli. Nå måler det 1,1 meter så vi får se hvor lenge det egner seg å ha i fanget på bussen...

1 kommentar:

  1. Kollektivstrikketøy må man ha! Jeg pleier å velge noe med rundpinne, er så redd for å miste pinnene på gulvet underveis. Tenk om noen tråkket på dem!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails