lørdag, desember 05, 2009

Novenbersokkene i farta

November ble grå - rett og slett. Ja, både måneden, været og sokkene. Kom litt sent igang med november-sokkene i alongen "Sokker 2009", selv om november egentlig var en super oppgave; vi skulle strikke et par valgfrie mønstrede sokker med minst 2 farger.

Jeg fant fort et mønster jeg ville bruke, men kom bare ikke helt igang... Men nå er første sokken klar etter litt justeringer.
Har strikket i VIKING Superwash (100% ull) på pinnenr 3,5. La opp 56 masker, og fulgte ellers et mønster som jeg har funnet i "Gøyale Sokker" - som er kjøpt hos Strikk Innom. Gøyale Sokker inneholder mange fine grunnoppskrifter og ikke minst oversiktlige tabeller for å regne seg frem til riktige sokkestørrelse i forhold til opplegg og fellinger - heftet kan virkelig anbefales!

Tok utgangspunkt i mønstert 121 Helmønstret sokk/ruter. Men ville helst ha mønster rundt hele foten - derfor måtte det litt rutepapir og tellinger til for å få det sånn nogenlunde til å gå opp med fellingen rundt hælen. Er ikke helt fornøyd, men første sokken ble grei fra oversiden... Mønsteret likte jeg veldig godt fordi det er så kort avstand mellom hver farge så sokken ble tykk, tett og god.

Nå er det bare en november-sokk igjen, før jeg kan starter på årets siste oppgave; Desember-sokkene (.pdf) som heter Traveler med lekre flettemønster. Gleder meg til å starte...

2 kommentarer:

  1. Lekker sokk! Er du flink med sokk nr. 2 også du, jeg har litt sperre der, men det blir som regel et par av dem. Virkelig koselig sokk, er de til deg selv?

    SvarSlett
  2. Takk for koselig hilsen! Artig å strikke litt mønster på sokkene - likte dette mønstert godt selv også. Sokk nr to pleier å gå ganske greit for da er jeg kjent med mønsteret. Men det er nok en del enslige sokker "der ute" som aldri får sin make :-) Her havner ferdige sokker i en "gavekasse" - så noen blir gaver til andre, noen par til meg og ellers har Liv (se Livs blogg) Albania-prosjektet som jeg tenkte jeg skulle legge av noen flere sokker gjennom året.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails