søndag, november 29, 2009

Småvarmt i ull og alpakka

Det er blitt mest småvarmt på strikkepinnene den siste tiden; helt ordinære raggsokker, luer og skjerf. Litt kjedelig kanskje, men ganske praktisk. Ja, det vil si - her på Østlandet venter vi (noen av oss) veldig på vinteren, her er det 6 varmegrader på første advent!!

Denne helgen har jeg omsider fått roen til å strikke litt ferdig, feste tråder, og ta bilder av hverdagstingene. Jeg ønsker meg elleres en god lue-oppskrift på en lue som har god passform. Synes de enten blir for slakke eller for snaue.. som alpakkaluen. Den virket egentlig ganske romslig, og myk & god da den var på pinnen - men den ble litt snau da den kom på plass på hodet til mottakeren.
Prøvde meg på en lue til, en blå i SMART-ullgarn fra Sandnes. Den ble brått for romslig. Så luer er ikke lett - og når skal de egentlig felles av?

Har ellers fått ferdig et par raggsokker i en skrekkelig rød fargeglad blanding.... og startet på et alpakkaskjerf i resten av garnet fra lua. Det er blitt buss-strikketøyet mitt, så det vokser litt hver dag på vei til/fra jobb.

Fant også et artig garn i kurven hos Europris som heter Labbetuss - kjempedeilig å strikke av, men jeg er spent på holdet i det etter noen omganger i vaskemaskinen. Men fargen (blå) var jo så fin - så det blir det raggsokker av (eller Labbetusser kanskje?)

Så noe er det på pinnene her, selv om det har gått trått med blogging og strikking av spennende mønster om dagen. Men jommen er det koselig når man først får satt seg ned for bare å strikke litt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails