lørdag, august 29, 2009

Hekling til litt avveksling

Hekletøy er egentlig veldig greit å ta med seg på farten. Jeg har heklet et par grytekluter på bussturene mine til/fra jobb. Utolig praktisk og greit for en heklekrok henger seg ikke fast i sekken jeg har på fanget eller i jakken, og ikke minst er folk mindre redde for en heklekrok enn for 5 spisse strikkepinner...

Gryteklutene er heklet i dobbelt bomullsgarn med kroknr 3,5. Jeg kaller de for vaffelmønstrede, men jeg vet ikke hva mønsteret egentlig heter.
Søster'n lærte meg mønsteret for noen år siden, og hun hadde lært det av en kollega som het Elisabeth - så de burde vel hete Elisabeths grytekluter :-)
De blir i allefall veldig tykke og gode, og er hyggelig å ta med seg som en liten vertinnegave el.
Greit å ha på lur!

1 kommentar:

  1. Dette er verdens beste grytekluter!
    Jeg hadde et raid for to-tre år siden da jeg lagde en haug til meg selv og de rundt meg som ville ha. Jeg har også brukt dem som gaver. Jeg kaller det å "hekle to rette og to vrange". Men adopterer straks ditt mer velklingende "Vaffelmønstrede".
    Dine har en nydelig farge, bruker du to farger, grønt og hvitt? Fint ble det ialefall.
    Det blir ikke hekling i lengden med meg, da havner skuldrene over ørene, og det er ikke noe godt.
    På båten er det best å strikke med rundpinne, da er det ingen som trenger være redd for noe.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails