tirsdag, juni 02, 2009

Juni-prosjekter



Bilde: Sommerlige farger i myk bomull... det var det jeg skulle strikket i nå!

Det rakk å bli juni måned i løpet av helgen, og ny måned betyr nye prosjekter. Eller rettere sagt denne måneden blir det "bare" juni-sokker som MÅ fullføres, for alongen for Votter 2009 har tatt et opphold til over sommeren.

Oppskriften til juni-sokkene er et par Army Inspired Socks, som er designet av finske Valeria Kerkkã. Litt røffe og annerledes, og de er laaange - mer som strømper. Valget av garn stod mellom Lana Grossa Meilenweit og Heritage fra Cascade Yarns. Begge med strikkefasthet 28m = 10cm ved pinne 2,5mm (med andre ord ganske tynt garn). Lana Grossa gikk av med seieren her, i forskjellige brun-nyanser - så får vi se hvilken farge det blir på hempene og knappene etterhvert. Oppskriften ser spennende ut i allefall :-)

Tenkte også jeg skulle starte på et Drop Stitch Scarf i Heritage garn fra Cascade Yarns. Det er et enkelt og greit mønster og vil passe bra som buss-strikketøy...

Men jeg har også noen votter jeg har lyst å starte på fra boken "Norske Votter" - så da er det jo supert å strikke unna vrangbordene på bussen til jobb.

Savner ellers et lite prosjekt i litt mer sommer-strikk, i bomull eller lyse farger - så jeg tror jeg får lete opp noen flere prosjekter så ikke pinnene må "tørke" i sommer...

1 kommentar:

  1. Åååå, du er virkelig kreativ om dagen! Votter, hyttetøfler, sokker og atter sokker. Flink pike :0)

    Jeg kjøpte HELT FEIL FARGE på junisokkene. Knallrødt med sjatteringer og ett lite nøste hvitt. Spent og forventningsfull åpner jeg oppskriften og "ARMY SOCKS" blinker mot meg. Det er mot mine prinsipper å strikke army socks i rødt og hvitt, det går ikke - ferdig med det. Så hva som skjer nå gjenstår å se; kjøper jeg nytt garn? For garn til pinne 2,5 ligger ikke i garnkurven (snuufs).

    :o)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails