søndag, august 17, 2008

Restebøtte og pausegymnastikk

Noen ganger når man strikker eller lager noe som tar litt tid, eller som har intrikate mønster eller er litt kjedelig - er det godt å ha et enkelt og lite håndarbeid å ta frem som et lite pause-strikketøy.

Jeg har en liten "restebøtte" for bomullsgarn som jeg legger garn etterhvert som det blir litt til overs etter annen strikk. Skal innrømme jeg også sper på med noen nye nøster i nøytrale farger når det bare er "farger" i bøtta.

En liten rundpinne nr 4 og så er vi igang med klut-produksjonen. Det er bare så deilig å ha et strikketøy man kan holde på med i bline, som blir fort ferdig og ikke minst som er svært så brukbart når det er ferdig.

Ser i flere andre håndarbeidsblogger at det er mange som strikker kluter, så det er vel kanskje oss strikkeres egen pausegymnastikk :-)

1 kommentar:

  1. Ja, det er deilig å ha nokre sånne kjappe prosjekt innimellom litt større. Flott farge på kluten!! Trur eg må lage meg ei sånn restebøtte for bomullsgarn eg og. ;)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails