onsdag, juli 09, 2008

Juli-Booties

Juli-sokkene i Sokker 2008 er ferdig strikket. Denne måneden var det et par søte små baby boothies som skulle strikkes. Oppskriften ligger på Knitting Daily, og heter Better Than Booties Baby Socks, jeg valgte varianten Ruffle Rib.

Jeg har strikket sokkene mine i rosa restegarn av Baby Ull på pinne nr 2.
Stusset litt på alle maskene som skulle legges opp - hele 88 masker - for en liten baby-sokk? Men det var jo egentlig ganske genialt - for halvparten av maskene ble felt bort på få omganger - så sokken ble ekstra vid i toppen - fint for en lubben liten babyankel.

Hælfellingen og tåfellingen var en ny løsning for min del - de var begge strikket/felt på samme vis med "short row"-metoden, uten hjelp av opplukking av masker og sidefellinger på hælen. Fikk det ikke helt pent til - og det gikk litt i surr i kast og tellinger skal jeg innrømme..

Booties'ene ble forsåvidt greie, men ble ingen favorittoppskrift, selv om det finens enda 4 variasjoner i mønster til av samme sokken.

Men den nye måten å strikke hæl og tå på får jeg trene på - for nye løsninger er artig å lære seg.

3 kommentarer:

  1. Kjempesøte babysokkar! Ønskjer deg ein fortsatt fin sommar.

    SvarSlett
  2. De ble kjempe søte! Morsomt å se de ulike oppskriftene på sokkene ferdige.

    SvarSlett
  3. Nydelige babysokker. Akkurat passe strikketøy i sommervarmen....

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails