lørdag, juli 19, 2008

Bonus i ferien

Har jo bare mått innse at jeg ikke får strikket alt som frister i strikkealongen Sokker 2008. Jeg begynte jo først i april - så det var allerede lagt ut oppskrifter til flere sokker før jeg ble med. I tillegg er det alle bonus-sokkene som jeg foeløpig ikke har fått strikket. Blir mange sokker dette!

I ferien har jeg endelig fått strikke en av bonus-sokkene; Monkey Socks fra Knitty, som var bonus i april.

Har brukt Lorna's Laces grått håndfarget garn (80% Ull/ 20% nylon) som er kjøpt på StrikkInnom, på pinne nr 2,5. Veldig godt å strikke av.

Jeg hadde to smale bunter og var veldig spent på om det ville holde til et par sokker - for det virket liksom så lite... Men det holdt, og det veldig også. Jeg fikk nesten halvannen sokk ut av en bunt - helt utrolig!

Mønsteret var forøvrig artig å strikke, og ble veldig elastisk og fint. Så oppskriftene fra Knitty kan absolutt anbefales, de er både artige og litt annerledes, og ikke minst utrolig gode å strikke etter.

1 kommentar:

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails