tirsdag, juni 03, 2008

Vårgrønn start på junisokkene

Ikke akkurat været å strikke sokker i dette - men jeg har fått startet på junisokkene, og valgte meg en mild vårgrønn farge i Silja-garn. Det ble ikke alpakka likevel... for jeg hadde bare to og to nøster i samme farge - og denne gangen ville jeg ha helt ensfargede sokker.

Da jeg startet å strikke, trodde jeg det var flettemønster vi skulle ha på junisokkene, men det var ikke med flettemønster likevel.
Mønsteret er en slags mellomting; hullmønster som ser ut som fletter. Uansett blir mønsteret veldig fint synes jeg. Kunne bare ønsket meg flere rader med "mønster" og færre vrangmasker (for det blir så lett litt ugjevnt på store flater).

Jeg er altså igang, men varmen gjør at strikking ikke står øverst på gjøre-listen nå om dagen. Men jeg har jo en hel måned på meg - så vi skal helt sikkert komme i boks.

Har du lyst å prøve deg på de samme sokkene så finner du som nevnt mønsteret på DROPS.

2 kommentarer:

  1. Nora har laget sokker som er veldig like, men med færre masker mellom mønsterradene: http://black-dog-knits.blogspot.com/2006/11/donyale-beneath-garter-st-border_27.html

    Dine ser veldig fine ut, selv synes jeg de er litt tunge å strikke - kanskje fordi jeg bruker garnet fra oppskriften.

    SvarSlett
  2. De sokkene blir veldig fine! Ha en fortsatt god helg.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails