søndag, mai 18, 2008

Mai-sokkene Basketcase Socks er ferdig!

Litt regnvær gjorde susen... ullgarn og sokkestrikking gikk unna mens 17-mai været plasket ned, og snødde bort.. Så en fordel med dårlig vær er at det er ideelt strikkevær :-)

Strikkingen har egentlig gått over all forventning, med tanke på at dette er mine aller første engelsk-språklige sokker! Jeg trodde det skulle være kjempevanskelig å skjønne alle de rare forkortelsene og opplegget, men det gikk veldig greit. Oppskriften var tydelig og grunndig satt opp, og hadde et mønster som jeg likte veldig godt å strikke. "Kurv-mønsteret" gjorde at sokken fikk god passform, og ble elastisk og fin. Ekstra morro var det å lære noe nytt, som hælfellingen feks. Ikke noe intrikat og vanskelig, men en ny fin vri på hælfellingen. Ser nesten ut som en vaffel :-)

Sokkene er Strikket i Viking Sportsragg på pinne nr 3. Jeg kunne fint ha valgt et litt tynnere garn, for sokkene ble store og romslige. Et par skikkelig raggiser!

Så nå er Mai-sokkene ferdig, og venter bare på noen kuldegrader før de kan gjøre nytten sin. Og neste mønster kommer ikke før 1. juni.... kanskje jeg skulle prøve meg på et av de tidligere sokke-mønstrene :-) eller en bonussokk kanskje?

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fine sokkene ble! Imponert over mønsteret på hælen - lekkert! Kanksje du lar det friste til å strikke tøfler? Jeg har nå tovet par nr. 3 og er ganske fornøyd med produksjonen :) Har nå kastet meg over selbuvott nr. 2.
    Og apropos inspirasjon, har jeg også laget en Flickrbadge... Mye gøy på nett og!
    Vi høres:)

    SvarSlett
  2. Så fine sokker, og så fin hel. Hvordan strikker du den, er det din hemlighet, eller vil du dele den med meg??

    Hilsen Akvarella

    SvarSlett
  3. Hei Akvarella,
    Her har vi ingen hemmeligheter.. Hælfellingen er den som står i oppskriften på Basketcase Socks. Link til oppskriften finner du til høyre her i bloggen eller under Sokker 2008 (Oppskrift mai). Lykke til :-)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails