fredag, mai 02, 2008

Engelskspråklige sokker i farta

Jeg er jo ikke akkurat noen rev i engelsk, så jeg gruet meg litt for å gå løs på de engelskspråklige mai-sokkene.
Gleden var derimot enormt stor da jeg tok knekken på koden, og plutselig forstod de engelske forkortelsene og strikkeuttrykkene. Det var bare å strikke i vei :-)

Opplegget var bare på 60 masker, og det ble anbefalt pinne 2,5. Vanligvis bruker jeg 72 masker på pinne 2,5 - så jeg tok sjansen på å bruke litt tykkere garn og pinne 3 mm. Garnvalget falt på knallrødt Vikings Sportsragg garn.
Jeg innser nå at dette nok blir et par monstersokker (stoooore) som vil passe bra til en storfotet mann - men da er vel kanskje fargen litt feil... så vi får se hvor disse ender ettehvert ;-)

Fordelen med å strikke på litt tykkere pinner og med litt tykkere garn, er jo at det går veldig fort fremover. Mønsteret er så artig å strikke at jeg fikk litt dilla her i går på 1. mai - så første sokken er på god vei.

Helen på sokken hadde også en ny vri med et eget "vaffel-lignende" mønster, som gjorde helen litt tykkere og tettere.
Kjempemoro å lære noen nye teknikker :-) og jeg er overrasket over hvor mange måter en sokk faktisk kan strikkes på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails